Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Out-of-home advertising is goed voor je online bezoek

Consumenten die out-of-home advertenties zien, zullen 17 procent meer dat merk opzoeken op hun smartphone.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Aldus nieuw (Brits) onderzoek. Outsmart is het marketingorgaan van de out-of-home industrie in Groot-Brittannië.  De organisatie deed samen met Ipsos en out-of-home trackingbedrijf Route to monitor naar het gedrag van consumenten (tussen de 16 en 44 jaar) wanneer ze buitenshuis zijn. De onderzoekers maakten gebruik van diverse geo-location technieken, meer dan 60.000 websites werden meegenomen in het onderzoek, 16.000 merk-acties gemeten, naast 150 uren aan merktijd, en de onderzoekers waren zelf ook 1300 uur buiten te vinden (ivm het onderzoek, uiteraard).

Daarnaast stijgt de smartphone merk-actie voor de top20 best lopende campagnes (uit het onderzoek) met 38 procent. Dat percentage ligt nog hoger onder jongeren.

Of ze toetsen  de website in, of ze doen een mobiele zoekopdracht waarin het merk of de tagline van de campagne wordt gebruikt.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in