Overslaan en naar de inhoud gaan

Nominaties SpinAwards: Achtung! en KLM leiden

Achtung! is met 8 nominaties het vaakst genomineerde bureau voor de SpinAwards 2013. Bij de opdrachtgevers staat KLM met 7 nominaties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KLM maakt hiermee net als afgelopen twee jaar grote kans Opdrachtgever van het Jaar te worden, gevolgd door Volkswagen dat vijf keer werd genomineerd door de jury van de SpinAwards. Bij de bureaus wordt Achtung! gevolgd door Bureau van het Jaar 2012 Tribal & DDB Amsterdam en FHV BBDO/Caviar Content met ieder vier nominaties.

related partner content for mobile comes here

FHV en Caviar werden in vier verschillende categorieën een nominatie voor Daarnaast zijn het juist de grote merken die goed scoren bij de SpinAwards dit jaar. Aan de productiekant is opvallend dat MediaMonks betrokken was bij 7 verschillende cases en in totaal 10 nominaties.

De jury's nomineerden 64 cases uit, iets minder dat het record van 70 vorig jaar.

Alle nominaties:
Website
Rijksmuseum en Rijksstudio - Fabrique
KLM Must See Map - Code d'Azur
Speel je toekomst - THEY
Vodafone Lost Phone - ACHTUNG!

Design
Unox SchaatsApp - TBWA\NEBOKO
Philips The Sound of Creation - DDB & Tribal Amsterdam
Volkswagen Hitchhike with a Like - DDB & Tribal Amsterdam
Speel je toekomst - THEY

Online campagne
De Bijenkorf de Maffe Marathon Man - Selmore
Lays Maak de Smaak - The Battle - Red Urban
Heineken Rugnummers - TBWA\NEBOKO
Volkswagen Hitchhike with a Like - DDB & Tribal Amsterdam
KLM presents: Around the world with miffy - Energize
KLM Be My Guest - DDB & Tribal Amsterdam
Holland's Next Octopus Paul - FHV BBDO / Caviar Content

Crossmedia
GTST: Wie Is Tim? - Endemol Nederland BV, Project Factory
Skoda Tour du Sofa - ACHTUNG!
Hartstichting Dress Red Day - Publicis
Holland's Next Octopus Paul - FHV BBDO / Caviar Content
Boer zoekt Vrouw crossmediaal - KRO Digitaal & Innovatie
Volkswagen up! Holland up! - ACHTUNG!
T-Mobile & Deezer Music - Etcetera

Content
KLM Must See Map - Code d'Azur
Metropole Tweetphony - Havas WorldWide Amsterdam
Holland's Next Octopus Paul - FHV BBDO / Caviar Content
Challenge the Obvious - Virtue World Wide
Unseen Photo Fair 2012 - Vandejong
Verdiende Aandacht - Energize i.s.m. Code d'Azur

Media-inzet
Drawsome Intern - Jeena en John
Holland's Next Octopus Paul - FHV BBDO / Caviar Content
Is this Spam? - Publicis
Looking For New Colleagues - Stamenkovits Stibbe Stalenhoef Schreuder & Orchestra
Blackberry Silent Disco - Starcom

Innovatie
KLM Meet & Seat
Decolabs - twnkls
Live Twitter film 'Onder Controle' - Woedend! en Wefilm
Samsung Shoot WOW, Share NOW LIVE foto-expositie - Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam

Mobiel
Unox SchaatsApp - TBWA\Neboko
Maily - Maily / FONK
Vodafone Partystarter - ACHTUNG!
Volkswagen Das Interland - ACHTUNG!

Interactieve TV & Online Video
Live Twitter film 'Onder Controle' - Woedend! en Wefilm
Skoda Tour du Sofa - ACHTUNG!

Game
Volkswagen Das Interland - ACHTUNG!
Skoda Tour du Sofa - ACHTUNG!
Sparta, de Grote Fietsenroof- CCCP Reclame
GTST: Wie Is Tim? - Endemol Nederland BV, Project Factory
Melkunie Koeienbingo - Isobar

Social media
Sparta, de Grote Fietsenroof- CCCP Reclame
KLM Meet & Seat
KLM Must See Map- Code d'Azur
Metropole Tweetphony - Havas WorldWide Amsterdam

Jong Talent
Wildcard
Wildcard
Moet ik rennen? -
Familiefoto - BRIKS
Achilles Initiative: The Battle for Sector 1 - Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
Bevrijdingsfestival Overijssel App - Niek van der Sprong Culturele Producties
Potential Poetry - Willem de Kooning Academie
Museumkaart - Willem de Kooning Academie
Social Charging - Hogeschool Arnhem Nijmegen
Bibliotheek klinkt als - Willem de Kooning Academie
Data Visualisatie: Top 2000 -
Follio -

De cases zijn te bekijken op .
Alle genomineerden presenteren hun werk tijden de op 26 en 27 maart in MuzyQ in Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in