Overslaan en naar de inhoud gaan

NLIP ageert tegen VNO-NCW

Werkgeversorganisatie VNO-NCW frustreert de poging om via nieuwe wetgeving een einde te maken aan ongewenste reclame via de e-mail, vindt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens VNO-NCW ontvangen ondernemers ´graag ongevraagde elektronische post van hun

related partner content for mobile comes here

collega-ondernemers', maar de NLIP bestrijdt dat. Zowel internetproviders als het bedrijfsleven vallen steeds vaker ten prooi aan spam, stelt NLIP-directeur Hans Leemans. Volgens hem is er een grote toename van ongewenste reclame via e-mailadressen als info@, inkoop@ en webmaster@. ´Hierdoor worden organisaties gehinderd in hun bedrijfsvoering', meent Leemans.

De Tweede Kamer buigt zich momenteel over nieuwe wetgeving voor elektronisch zakendoen (e-commerce) en de wijziging van de Telecommunicatiewet. VNO-NCW keert zich vooral tegen enkele amendementen van het PvdA-kamerlid Martijn van Dam. Hierin stelt hij onder meer voor om ook het versturen van spam naar bedrijven strafbaar te stellen.

´Ook wij haten spam, maar het is buitengewoon dom om het hele e-mailkanaal op slot te doen', reageert secretaris Paul de Graaf van VNO-NCW. De vereniging vindt dat het spamverbod alleen moet gelden voor consumenten en natuurlijke

personen binnen een bedrijf (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in