Overslaan en naar de inhoud gaan

Niets blijkt heilig: 'Dumb ways to die' verkocht aan verzekeringsmaatschappij

De bejubelde en bekroonde cartoon wordt nu ingezet om levensverzekeringen te verkopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

&;What&;s the dumbest way of all to die? Having no life insurance,&; klinkt een vrouwenstem, alvorens het logo van Empire Life Insurance Co. in beeld verschijnt. Zo wordt de &;Dumb ways to die&;-cartoon van de wereldwijd geliefde non profit-campagne nu ingezet om levensverzekeringen te verkopen. 

related partner content for mobile comes here

Metro Trains, van wie de campagne in eerste instantie was, verkocht het gehele creatieve product aan Empire Life Insurance Co. via een licensing deal. De verzekeringsmaatschappij heeft de oorspronkelijke cartoon in stukjes geknipt en daar losse commercials van gemaakt. Ook zijn er plannen voor een uitgebreide merchandise campagne in verschillende landen. 

AdWeek kan het uitmelken van de &;Dumb ways to die&;-campagne duidelijk maar matig waarderen. ;Beloved Cannes Winner Sells Out&;, zo kopt de website. Er wordt zelfs gesproken van een &;greedy deal with the devil&;. De actie wordt &;dumb, &;greedy&; en &;lazy&; genoemd. De manier waarop zo&;n sympathieke non profit-campagne nu commercieel wordt uitgevent , wordt omschreven als &;a depressing slap in the face&;. 

Zeker is dat vraagtekens gezet kunnen worden bij de kracht van de campagne, aangezien de virale potentie van de cartoons z&;n werk wereldwijd al lang en breed gedaan heeft. Je kunt je afvragen of de eerder zo geliefde figuurtjes in zo&;n tweede uitmelkronde nog wel zullen blijven bekoren. 

Een typisch gevalletje vakkundig opgewarmde soep. Toch zal de kassa van de &;Dumb ways to die&;-merchandisemachine er straks vast niet minder om rinkelen. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in