Overslaan en naar de inhoud gaan

Staatsloterij Radioadverteerder van het Jaar 2014

Vodafone, Cup-a-Soup en ProRail werden bekroond als beste radiocommercials bij de RAB Radio Advertising Awards in Paradiso in Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De RAB Radio Advertising Awards werden vanavond tijdens het Turn-Up-The-Radio event in Paradiso in Amsterdam uitgereikt. 

related partner content for mobile comes here

Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Vodafone & Achtung!, Cup-a-Soup & TBWA\Neboko, en ProRail & QiOnly door de Vakjury Creatie tot winnaars werden bekroond.

Vodafone was ook de favoriet van de Nederlandse consument.

Radioadverteerder van het Jaar is de Nederlandse Staatsloterij - op de foto links Raymond Petter, rtv director UM Nederland en rechts Judith Wierenga, mediamanager Nederlandse Staatsloterij. 

Helen Jones van UM Nederland - het mediabureau van de Staatsloterij - werd gekroond tot Radioplaner van het Jaar.

Vodafone kreeg de vakjuryprijs Creatie Profit voor de radiocommercial &;Dubbel&;, gemaakt door Achtung!. 

Het juryrapport over &;Dubbel&;:

&;Chapeau voor Vodafone, die met een lange reeks radiocommercials volgens een herkenbaar concept, maar steeds met een relevante eigenheid, de boodschap helder communiceert en altijd een verkoopargument per radiocommercial centraal stelt in de campagnereeks. De commercial "Dubbel" valt extra op in deze reeks omdat het concept en de uitvoering aan alle kanten consistent zijn. Alles is dubbel, ook de tijd die genomen wordt in deze commercial, 50 seconden, en elke seconde is even leuk.&;

ProRail kreeg de vakjuryprijs Creatie Non-Profit voor de radiocommercial &;Koebel&;, gemaakt door QiOnly.

Volgens de jury is het tempo in deze commercial lekker en is optimaal gebruik gemaakt van de kracht van geluid.

De Actualiteitsprijs is voor Cup-a-Soup met &;Nucleaire Top Discobol&;, gemaakt door TBWA\Neboko. 

Fotografie: Menno Ridderhof

 

Hij werd tijdens de nucleaire top op BNR uitgezonden en de vakjury vond dat er doelmatig gebruik werd gemaakt van humor, passend bij het concept van Cup-a-Soup.

De jury: &;Een inhaker pur sang en een aanmoediging tot inhaken voor andere adverteerders!&;  

Met 35 procent van de stemmen ging de Publieksprijs naar Vodafone&;s commercial &;Oude&; van Achtung!.

Voor deze prijs werden zes voorrondes gehouden waarin steeds 20 radiocommercials door miminaal duizend respondenten werden beoordeeld, uitgevoerd door marktonderzoekbureau Ruigrok I NetPanel.

De Nederlandse Staatsloterij - bureaus: Doom&Dickson, Lemz, Joe Public, Etcetera en Universal Media - mag zich Radioadverteerder van het Jaar 2014 noemen omdat ze het medium radio met zijn luisteraars &;omarmt&; door te kizen voor een tailormade aanpak in creatie.

Uit het juryrapport:

&;De luisteraar wordt in de commercials van de Staatsloterij aangesproken op het luisteren naar het eigen radiostation. Gewaardeerd wordt ook de bravoure om een heel reclameblok in te kopen en te vullen met commercials voor de miljonair to be; een centrale thematische gedachte uitgewerkt in aparte commercials over de besteding van de te winnen miljoenen. Hierbij wordt alleen bij aanvang en afsluiting van het blok de eigen merknaam genoemd. Staatsloterij gebruikt radio in al haar facetten en profiteert tevens van de opgebouwde bekendheid en waardering door al jaren consistent gebruik te maken van de kracht van radioreclame. Staatsloterij staat model voor andere radioadverteerders.&

Helen Jones, Radioplanner van het Jaar, wordt volgens de jury &;intern bij Universal Media gezien als de radio-expert door haar kennis over en grote interesse in het medium. Ze initieert workshops en masterclasses voor collega&;s om er zeker van te zijn dat iedereen bij Universal Media de juiste radiokennis heeft. Ze adviseert haar adverteerders met steekhoudende argumenten over de toegevoegde waarde van radio en is vernieuwend in haar plannen. Ze durft! En daarmee is zij een ambassadeur voor het medium radio om van te dromen.&

De winnende en de genomineerde radocommercials zijn te beluisteren.

Het RAB - Radio Advies Bureau - is de marketingorganisatie van alle landelijke, regionale, publieke en commerciele radiostations en staat voor het vermarkten van kennis en inspiratie over radio. 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in