Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen laat zien wat het bedrijf allemaal doet met een grote merkcampagne

's Werelds grootste bureau voor marktonderzoek start campagne
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onderzoeksbureau Nielsen is voor de meeste marketing- en communicatieprofessionals een bekende naam. Maar hun beeld van het bedrijf komt niet altijd overeen met de realiteit. Daarom lanceert &;s werelds grootste marktonderzoeksbureau (jaarlijkse omzet: 6 miljard dollar) een merkcampagne.

related partner content for mobile comes here

Wetenschap

De campagne heet &;;s next&; (de wetenschap achter de toekomst) en Nielsen maakte de actie samen met Weber Shandwick en MRM McCann. In de video belooft het bedrijf dat personen en bedrijven met de juiste kennis fantastische dingen kunnen doen in de toekomst.

Zoals het een goed onderzoeksbureau betaamt, deed Nielsen een hoop speurwerk vooraf. &;Daaruit blijkt dat het beeld dat mensen van ons hebben niet klopt met de werkelijkheid&;, zegt hoofd Communicatie Laura Nelson tegen AdAge. &;In Amerika zien mensen ons als &;het bedrijf van de kijkcijfers&; en in India als &;bedrijf dat enquêtes verzorgt&;.&;

Innovatief

De campagne presenteert Nielsen als een innovatief data-onderzoeksbureau. Het eerste deel van de digitale actie bestaat uit een vernieuwde website en een video die samenvat wat het bedrijf allemaal meet en analyseert. Daarnaast geeft Nielsen een kijkje achter de schermen met werknemers.

Meerjarig en internationaal

Dit is het begin van een meerjarige campagne. De actie begint in de Verenigde Staten en je ziet &;m binnenkort overal ter wereld terug. Nielsen analyseert marketingresultaten voor honderden bedrijven en volgens Nelsen heeft de eigen merkcampagne dan ook &;heel veel KPI&;s (key performance indicators)&;.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in