Nationale-Nederlanden laat medewerkers hacken in interne campagne


Medewerkers van Nationale Nederlanden zijn gehackt als onderdeel van een interne campagne. De werknemers kregen op hun schermen teksten te zien als “Psst….ik vind u lekker” en “Psst…hack ik u gek?”
Even later deelden zwijgende gemaskerde figuren ter plaatse koekjes uit waarop stond “Pssst… van iets lekkers, kan ik niet afblijven”. De IT-helpdesk stond roodgloeiend. Binnen enkele uren kwam de verlossing. Het bleek een hoax-hack.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBewustwording
De hack werd uitgevoerd door het Nederlands Cyber Collectief. Nationale-Nederlanden is een van de deelnemers, samen met partijen als Meld Misdaad Anoniem, Veilig Internetten en Deloitte.
Het wilde met de actie zijn medewerkers laten ondervinden wat een MKB-er doormaakt als hij gehackt wordt. ‘Een traditionele aandachtscampagne zou minder reactie teweeg hebben gebracht, dus kozen wij voor deze bijzondere aandachtsstunt’, aldus de initatiefnemers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid