Overslaan en naar de inhoud gaan

Mark Rutte in de campagnestand met Spotify-podcasts – deel 1 is interview met vlogger YousToub

Meer gesprekken met ‘mensen die op hun eigen positieve manier het verschil maken’ zullen volgen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Deze week heeft Mark Rutte zijn eerste Spotify-podcast gepubliceerd, waarin hij vlogger YousToub (Youssef Koukouh) interviewt over de toekomst van Nederland. Rutte vraagt de jonge YouTube-ster naar zijn kijk op de Nederlandse samenleving en hoe hij als positief voorbeeld voor veel mensen het verschil weet te maken.

related partner content for mobile comes here

Rolmodel

Het gesprek maakt deel uit van een serie gesprekken die Mark Rutte de komende periode voert met mensen die op hun eigen positieve manier het verschil gemaakt hebben en volgens hem een rolmodel zijn voor Nederland.

De podcast is te beluisteren op en via verschillende online kanalen te bekijken waaronder de en .

Ondernemende blik

In de 45 minuten durende podcast spreekt Mark Rutte met YousToub over zijn positieve en ondernemende blik op de kansen voor zijn generatie en hoe het voelt om een rolmodel te zijn.

Schilderswijk

Youssef begon in 2014, tijdens zijn havo, als vlogger: ‘Je bent een voorbeeldfiguur, daar heb je misschien niet direct voor gekozen, maar je moet die verantwoordelijkheid wel op je nemen.’ De 21-jarige Marokkaanse Hagenees groeide op in de Schilderswijk en vlogt al vanaf het begin van zijn carrière over maatschappelijke thema’s, met name de diversiteit in de buurten en op school.

Zo begon hij met een serie over de ramadan om er meer begrip voor te creëren. Youssef verdiept zich niet in politiek, maar weet wel wat er speelt.

Boerenkool

Rutte is benieuwd naar de reden van de verdeeldheid en problemen tussen culturen en vroeg: ‘Hoe denk jij dat culturen hand in hand over straat kunnen gaan in Nederland?’ Youssefs oplossing: ‘Ik kwam vaak genoeg bij Hollandse vrienden thuis en at de boerenkool ook op. Dat is beleefd! We moeten eraan werken om culturen met elkaar te mengen en zo andere culturen te leren kennen.’

De PR van de serie Spotify-podcasts wordt gedaan door Het PR Bureau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in