Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto reclamebestedingen radio dalen 2,3 procent in tweede kwartaal

De radioreclamebestedingen kwamen in het tweede kwartaal van 2016 uit op 59,5 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In dezelfde periode vorig jaar waren de bestedingen nog netto 60,9 miljoen euro. De omzet ligt 2,3 procent lager dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. 

Het Radio Advies Bureau meldt dat de bestedingen uit spotreclame 56,4 miljoen euro zijn (was 57,8 miljoen euro) en non-spot bestedingen 3,1 miljoen (hetzelfde als vorig jaar).

related partner content for mobile comes here

Branches
Ook in het tweede kwartaal blijft de top 3 branches ongewijzigd: retail is de nummer 1, transport staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio, volgens cijfers van Nielsen.

Adverteerders
Het aantal adverteerders is gegroeid naar 1.160 (was 1.109 in Q2-2015). Renault is net als vorig jaar de grootste radioadverteerder in het tweede kwartaal. Het automerk besteedde 46 procent meer dan vorig jaar. De retailers Kruidvat en Lidl volgen op 2 en 3. Ziggo is over het hele jaar heen de grootste, maar staat nu op een vierde plaats. Rabobank maakt de top 5 compleet (bron: Nielsen).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in