Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé klaagt Israëlische concurrent aan wegens Clooney-dubbelganger

Volgens Nestlé maakt Espresso Club zich schuldig aan ‘misleiding en concurrentievervalsing’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een jaar geleden publiceerde het Israëlische koffiemerk een televisiecommercial met in de hoofdrol een acteur die verdacht veel lijkt op Hollywood-acteur en Nespresso-gezicht George Clooney.

related partner content for mobile comes here

Aan het begin van de parodie meldt nog wel dat de acteur in de film niet de &;echte George Clooney’ is. Het koffiemerk zegt met de commercial een minder formele doelgroep te willen bereiken, dan Nestlé poogt met Nespresso.

Nestlé stelt echter op zijn beurt dat Nespresso schade oploopt, doordat geïnvesteerde advertising- en brandingmiljoenen hun doel missen door de parodie.

Eerder dit jaar eiste Nestlé een schadevergoeding van 50.000 dollar van Espresso Club en directe verwijdering van de parodie.

Dat gebeurde niet, wat voor Nestl\e aanleiding is de zaak voor te leggen aan het Israëlische gerechtshof.

Oordeel zelf:

Espresso Club:

Nespresso:

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in