Nederlandse topman heeft beste imago bij Duitse media


Marijn Dekkers, de Nederlandse topman van farmabedrijf Bayer, heeft het beste imago van de ceo´s van de Duitse beursgenoteerde bedrijven.
Dat blijkt uit een media-analyse van Unicepta Medienanalyse. Dit bureau spitte in opdracht van de Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung meer dan 11.000 nieuwsberichten door over de topmannen en –vrouwen van ondernemingen die zijn genoteerd aan de DAX, de Duitse tegenhangen van de AEX
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOmstreden uitspraak kankermedicijn
Uit de verkiezing is op te maken dat de commotie over een uitspraak van Dekkers over kankermedicijnen niet aan de hem is gaan kleven. Dekkers zei begin vorig jaar dat een medicijn tegen kanker niet is gemaakt voor de Indiase markt maar ‘voor Westerse patiënten die het kunnen betalen’.
Ondanks hevige kritiek op zijn statement bleef Dekkers er achter staan.
Na Dekkers eindigden Kasper Rorsted van Henkel en Norbert Reithofer van BMW op een tweede en derde plaats.
De Top 10:
1. Marijn Dekkers, Bayer
2. Kasper Rorsted, Henkel
3. Norbert Reithofer, BMW
4. Dieter Zetsche, Daimler
5. Michael Diekmann, Allianz
6. Matthias Zachert, Lanxess
7. Karl-Ludwig Kley, Merck
8. Norbert Steiner, K + S
9. Reto Francioni, German Stock Exchange
10. Martin Winterkorn, Volkswagen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid