Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips maakt longread over de geschiedenis van muziekbeleving

Techblog Numrush en Philips hebben ‘The Thrill of Sound’ gelanceerd, een longread rondom de geschiedenis van audio en muziekbeleving.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De productie vertelt het verhaal van de ontwikkeling van de grammofoonplaat en de opkomst van het cassettebandje, CD, iTunes en Spotify tot aan de mogelijkheid om draadloos muziek en video te streamen over een draadloze surround set.

related partner content for mobile comes here

Branded Content
In de longread, die werd geschreven door journalist Marjolein van Trigt, worden herinneringen opgehaald door diverse prominenten uit de muziek- en radiogeschiedenis. Zo wordt DJ Isis geïnterviewd over haar liefde voor vinyl, vertelt Top Notch oprichter Kees de Koning over de romantiek van mixtapes en leggen 3FM DJ’s Michiel Veenstra en Roosmarijn Reijmer uit welke schok draadloze audio en muziekstreaming teweeg brachten in de muziekindustrie.

In de longread scrollt de bezoeker in The Thrill of Sound door een interactief verhaal waarin tekst, beeld, audio, infographics en videobeelden elkaar afwisselen. Dat het format nu gecombineerd wordt met een adverteerder levert een nieuwe vorm van branded content op.

Toekomst
Marjolijn Kamphuis, uitgever van Numrush en creatief directeur bij OK GO denkt dat ‘dit soort vormen van branded content’ de toekomst uitmaken van online publishing en advertising: ‘Je ziet dat adverteerders steeds vaker relevante content willen bieden, in plaats van platte advertenties. Deze longread is daar een fantastisch voorbeeld van: Het is een onwijs mooie special en fantastisch lees- en luistervoer, dat mede wordt mogelijk gemaakt door een heel erg mooi en innovatief merk.’

werd gemaakt in samenwerking met techblog Numrush, dat voor de productie alle interviews deed en de in het verhaal verweven mini-documentaire maakte.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in