Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse media, stop met nog meer content maken

De verdienmodellen van Telegraaf VNDG zijn volkomen onduidelijk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de Nederlandse mediasector is het momenteel ieder voor zich en God voor ons allen. Stel je het Nederlandse mediaspeelveld voor als een huiskamer waar de vloer gedweild wordt door Nederlandse mediabaasjes, terwijl de Amerikaanse mediareuzen in grote fauteuils met elkaar lachen en niks doen. 
In een steeds kleiner hoekje in de kamer staan al die Hollandse mediabazen te dweilen. Het hoekje wordt steeds kleiner. En maar dweilen en elkaar aankijken.

De Amerikanen – Facebook, LinkedIn, Google – zitten er ontspannen bij. En doen helemaal niks. Ze hoeven niks te doen. De Nederlandse mediasector maakt ruzie in dat kleiner wordende hoekje. 

Bij de introductie van Telegraaf VNDG wilde ik heel graag héél enthousiast zijn. Maar dat lukt me nauwelijks. Omdat het Nederlandse antwoord op de teruglopende advertentie-inkomsten – vanwege een teveel aan content die steeds minder waard is – nóg meer contentproductie is. Hoe gaaf het videokanaal ook wordt, één ding weet de Telegraaf Media Groep zeker: het gaat heel veel extra geld kosten en de verdienmodellen zijn volkomen onduidelijk.

related partner content for mobile comes here

Branded content is helemaal stuk


‘Branded content’. Daar wil Telegraaf VNDG het mee verdienen. Man, branded content is helemaal stuk, dood en kapot. Er zijn veel te weinig klanten om bij alle media-exploitanten branded content te maken. Dat gaat niet werken. 

Ik hoop oprecht dat TMG met Telegraaf VNDG vooral kosten gaat verschuiven. Stoppen met heel veel andere vormen van redactie. Dit mag nooit ‘on-top-of’ zijn. Dat gaat de TMG nooit terugverdienen. 

Nóg meer contentproductie. Dat is het antwoord van de Nederlandse mediasector op de teruglopende inkomsten. Dat is echt geld weggooien. Probeer eerst nou geld te verdienen met wat je al maakt. En blijf vooral weg van de markt met allemaal maatwerk-branded-content-ideeën. Het is namelijk bijna niets waard. 

Evengoed, ongelooflijk veel succes, Telegraaf VNDG. Vaag andere media-exploitanten weg. De zeis moet flink door het mediaveld. Niet méér, méér, méér content. Maar minder. En vooral: meer technologie waarmee adverteerders hun klanten gericht kunnen bereiken.

Nóg meer contentproductie. Dat is het antwoord van de Nederlandse mediasector op de teruglopende inkomsten. Dat is echt geld weggooien. Probeer eerst nou geld te verdienen met wat je al maakt. En blijf vooral weg van de markt met allemaal maatwerk-branded-content-ideeën. Het is namelijk bijna niets waard. 



Evengoed, ongelooflijk veel succes, Telegraaf VNDG. Vaag andere media-exploitanten weg. De zeis moet flink door het mediaveld. Niet méér, méér, méér content. Maar minder. En vooral: meer technologie waarmee adverteerders hun klanten gericht kunnen bereiken.

Evengoed, ongelooflijk veel succes, Telegraaf VNDG. Vaag andere media-exploitanten weg. De zeis moet flink door het mediaveld. Niet méér, méér, méér content. Maar minder. En vooral: meer technologie waarmee adverteerders hun klanten gericht kunnen bereiken.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in