Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken Hyves razend populair

Het sociale netwerk Hyves groeit in een enorm tempo. Het netwerk telt inmiddels ruim 1,6 miljoen leden in waarvan meer dan 60% actief lid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het sociale netwerk Hyves groeit in een enorm tempo. Het netwerk telt inmiddels ruim 1,6 miljoen leden in waarvan meer dan 60% actief lid is. Hyvers hebben allemaal hun eigen pagina met hun eigen blog, met hun eigen foto's en sinds kort ook zelfs . De multi-media delen ze met hun vrienden, familie of collega's: met hun trusted relations. Daarnaast kunnen zij plaatsen die worden getoond aan hun vrienden en hun vrienden (het vriendennetwerk).

related partner content for mobile comes here

Behalve de individuele pagina's zijn hyvers actief op zogenaamde hyves: speciale pagina's voor groepen mensen die zich rond een thema verbonden voelen. De Hockeyers hyve is bijvoorbeeld de grootste hyve met 12.000 leden. Opvallend is dat hyves van merken, opgezet door gewone consument, bijzonder sterk aanwezig zijn en ook sterk groeien. Eerder schreef ik al dat nu al groter is dan 10.000 leden maar nu blijken er veel meer merkenhyves te bestaan.

De grootste merken hyves zijn:
(11259 leden)
(6321 leden)
(5690 leden)
(5489 leden)
(5318)
(4699 leden)
(4690 leden)

Binnen deze hyves zijn de fora drukbezocht. Daarin geven Hyvers elkaar bijvoorbeeld tips hoe echte van valse Converse Allstars (sportschoenen) te herkennen. Vragen Zwitsal fans zich af wie de spaarzegels van Zwitsal spaart. Of stemmen Heineken fans op het nieuwe Heineken (galaxy) glas.

In het lijstje van de populairste hyves komen ook anti-merken Hyves voor. Zo telt de hyve 3150 leden (Jamba is een merk voor ringtones en maakt - op z'n zachtst gezegd nogal opvallend reclame).

Naast spontane Hyves faciliteert de organisatie ook commerciele Hyves, betaald door merken. Voorbeelden hiervan zijn de hyve (afgebeeld), de Orange Hyve en binnenkort de Hyve. Door hun financiële bijdrage krijgen zij meer mogelijkheden dan normaal zoals Flash integratie, podcasts of bijvoorbeeld een webcam. Exclusiviteit kunnen ze echter niet claimen. Zo bestaan er nog twee ABN Amro hyves, waarvan één is opgezet door medewerkers die het leuk vinden via Hyves contact te onderhouden. Zo gaan commercie en consumenten probleemloos hand in hand.

Hyves heeft naar mijn idee een geweldige potentie voor merken om meningen te polsen, consumenten te faciliteren en fans te creëren. Met 1,6 miljoen leden, meer dan 1 miljoen unieke bezoekers per maand (multiscope september) en 180 miljoen pageviews per maand mag Hyves zich rekenen tot één van de vijf populairste sites van Nederland. Met volop kansen voor merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in