Overslaan en naar de inhoud gaan

Lay’s en Heineken populairste EK-merken

Merken uit de productcategorieën bier, chips/zoutjes en frisdrank worden het sterkst met het EK voetbal geassocieerd. Lay’s, Heineken en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van de Persgroep en Newcom Research & Consultancy, waarbij is gekeken naar ontwikkelingen binnen de levensmiddelenmarkt. Daarbij is ook onderzocht welke merken consumenten zeker in huis hebben als Oranje op 9 juni aftrapt tijdens het EK voetbal. Lay’s is daarbij veruit het meest genoemd. Andere merken chips en zoutjes volgen op de plaatsen 7 (Duyvis), 14 (Croky) en 15 (Smith’s).

related partner content for mobile comes here

Naast chips en zoutjes wordt de top 25 vooral gedomineerd door biermerken. Heineken is hierbij veruit het populairst als EK-merk. Grolsch volgt op plaats drie. Andere populaire biermerken tijdens het EK zijn Amstel (6), Bavaria (8) en Hertog Jan (9).

De top 25 van de spontaan genoemde merken, ziet er als volgt uit:

1 Lay's
2 Heineken
3 Grolsch
4 Coca-Cola
5 Douwe Egberts
6 Amstel
7 Duyvis
8 Bavaria
9 Hertog Jan
10 Spa
11 Albert Heijn huismerk
12 Calvé
13 Palm
14 Croky
15 Smith's
16 Fanta
17 Mora
18 Pickwick
19 Lipton
20 Pringles
21 C1000 huismerk
22 Jupiler
23 M&M's
24 Alfa
25 Brand

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in