KRO zet Tien Geboden in


De KRO heeft de Tien Geboden ‘omgeturnd tot positieve statements', licht mediadirecteur Ton Verlind toe. De spotjes tonen mensen die hun 'belofte' in gouden letters in de lucht schrijven. 'Gij zult geen afgoden vereren' is vertaald in 'God is er', 'eer uw vader en uw moeder' werd 'ik respecteer mijn afkomst', 'gij zult niet doden' luidt nu 'ik wil leven', 'gij zult geen onkuisheid begeren' is omgedoopt tot 'mijn liefde is puur'.
Het filmpje met de belofte 'ik ben trouw' ('gij zult geen onkuisheid doen') toont een jonge vrouw in een biechtstoel. Bij de belofte 'ik respecteer mijn afkomst' zijn beelden van een kerkelijke uitvaart te zien. Het gebod-nieuwe-stijl 'ik wil leven' toont een naakte vrouw die haar baby aanreikt aan een man in bad.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne moet drie jaar gaan lopen. De slogan is net als in de vorige campagne, met beelden van onder andere een eigentijdse Madonna met kind en Hells Angels in een kerkbank, 'het gevoel dat je wilt delen'. De boodschap moet volgens KRO-voorzitter Frans Slangen laten zien waar zijn omroep voor staat. In een tijd waarin de publieke omroep in de politiek onder vuur ligt, moet de KRO zich volgens hem nog nadrukkelijker onderscheiden van andere omroepen door een bepaalde ‘waardenoriëntatie' over te brengen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid