Overslaan en naar de inhoud gaan

KRO zet Tien Geboden in

De KRO zet in een nieuwe campagne de Tien Geboden n om zijn rooms-katholieke identiteit in een hedendaags jasje uit te dragen. In tv- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De KRO heeft de Tien Geboden ‘omgeturnd tot positieve statements', licht mediadirecteur Ton Verlind toe. De spotjes tonen mensen die hun 'belofte' in gouden letters in de lucht schrijven. 'Gij zult geen afgoden vereren' is vertaald in 'God is er', 'eer uw vader en uw moeder' werd 'ik respecteer mijn afkomst', 'gij zult niet doden' luidt nu 'ik wil leven', 'gij zult geen onkuisheid begeren' is omgedoopt tot 'mijn liefde is puur'.

related partner content for mobile comes here

Het filmpje met de belofte 'ik ben trouw' ('gij zult geen onkuisheid doen') toont een jonge vrouw in een biechtstoel. Bij de belofte 'ik respecteer mijn afkomst' zijn beelden van een kerkelijke uitvaart te zien. Het gebod-nieuwe-stijl 'ik wil leven' toont een naakte vrouw die haar baby aanreikt aan een man in bad.

De campagne moet drie jaar gaan lopen. De slogan is net als in de vorige campagne, met beelden van onder andere een eigentijdse Madonna met kind en Hells Angels in een kerkbank, 'het gevoel dat je wilt delen'. De boodschap moet volgens KRO-voorzitter Frans Slangen laten zien waar zijn omroep voor staat. In een tijd waarin de publieke omroep in de politiek onder vuur ligt, moet de KRO zich volgens hem nog nadrukkelijker onderscheiden van andere omroepen door een bepaalde ‘waardenoriëntatie' over te brengen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in