Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvoorkeuren zijn moeilijk te veranderen

De identiteit van een persoon bepaalt de houding ten opzichte van verschillende onderwerpen en objecten. Dat leidt tot de conclusie dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor dit onderzoek werden consumenten onderverdeeld in verschillende typen, zoals ouder, tiener, zakenman of milieuactivist. Er werd gekeken naar de houding van deze verschillende typen consumenten tegenover een breed aantal onderwerpen, zoals censuur op internet, vervuiling en elektronische boeken. De onderzoekers tonen eveneens aan dat feitelijk bewijs dat de persoonlijke instelling tegenspreekt, voor personen niet altijd voldoende is om van standpunt te verwisselen. In sommige gevallen kan het zelfs een versterking van het standpunt betekenen. Soms werkt vuur met vuur bestrijden averechts, zo oordelen de onderzoekers. Wel kan sociale invloed deze zogenaamde identiteitgedreven standpunten beïnvloeden.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers wijzen op het belang van de uitkomsten voor marketeers. Uit het onderzoek zou blijken dat merkvoorkeuren stabiel zijn en moeilijk te veranderen. Merken kunnen alleen succesvol zijn als ze raken aan de persoonlijke levenssfeer van consumenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in