Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com uit rode cijfers

Het sinterklaas- en kerstseizoen van 2004 is naar eigen zeggen de beste periode uit de geschiedenis van bol.com. De omzet van eind oktober…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

verwacht dit jaar af te sluiten met een totale omzet van 50 miljoen euro. 2004 is het eerste jaar dat bol.com met zwarte cijfers zal afsluiten. Ook voor 2005 verwacht bol.com groei. In 2003 zei bol.com nog de omzet binnen drie jaar te willen verdubbelen. Het bedrijf heeft zijn groeiambitie voor het komende jaar naar boven bijgesteld.

related partner content for mobile comes here

Maandag 29 november was een recorddag met 120.000 bezoekers en meer dan 14.000 verkochte produc-ten. Zon- en maandagen zijn over het algemeen topdagen bij bol.com. MP3-spelers blijken dit jaar het kerstcadeau bij uitstek. Ze lijken de digitale camera in populariteit voorbij te streven. Ook blijkt dat kopers van MP3-spelers zich voornamelijk laten leiden door de prijs bij hun aanschaf.

Andere populaire cadeaus dit jaar zijn de dvd’s van tv-programma Kopspijkers en Lord of the Rings, de pc-game ‘Half Life 2’ en de Encarta Winkler Prins-encyclopedie op cd-rom. De Wijnalmanakken van Hubrecht Duijker en de Supermarkt-Wijngids van Nicolaas Klei vonden dit jaar duizenden mensen onder de kerst-boom. Daarnaast is de Engelstalige ‘how-to’-gids voor vrouwen getiteld ‘He's just not that into you’ een opmerkelijke bestseller.

Niet alleen de boeken van Dan Brown doen het goed, ook het ‘Da Vinci Code’-bordspel is een bestseller. In de Nederlandstalige boekenlijst is Brown voorbij gestreefd door de nieuwe Grisham en het reisboek van Floortje Dessing. Kerstman en sint hebben ook de AllesKids, bol.coms kin-derwinkel met cd's, films, boeken en games, goed bezocht. De meest gekochte kindercadeaus zijn het boek én het pc-spel van Pluk van de Petteflat. Ook het boek ‘De brief voor de koning’ van Tonke Dragt, winnaar van de Griffel der Griffels, blijkt een gewild geschenk.

Daniel Ropers, directeur van bol.com geeft uitleg: ‘Van de voorspelde terugloop van sinterklaasbestedingen hebben wij niets gemerkt. We zien de afgelopen weken verkopen op recordhoogte. Waar een paar jaar ge-leden nog maar een klein deel van de Nederlanders een internetwinkel overwoog voor de aankoop van ca-deaus, doen consumenten dit jaar massaal hun voordeel met het gemak en de lage prijzen die het kopen via internet in deze drukke tijd biedt.’

Sinds de start in maart 1999 van bol.com in Nederland zijn ruim zes miljoen bestellingen afgeleverd. Van de 3,4 miljoen online kopers in Nederland koopt ruim 1,3 miljoen ook bij bol.com. Bol.com zegt daarmee marktleider te zijn in Nederland op het gebied van online verkoop van mediaproducten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in