Overslaan en naar de inhoud gaan

3000 reclameprikkels per dag

De aanhoudende groei van de hoeveelheid reclame lijkt onrustbarende vormen aan te nemen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: de overvloed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dagelijks zou de hedendaagse consument zo’n drieduizend reclameprikkels op zich afgevuurd krijgen. Een hoeveelheid die bij menigeen de vraag oproept of het niet teveel van het goede begint te worden. Maar bij nader inzien valt dat wel mee.

related partner content for mobile comes here

Om te beginnen is de consument heel goed in staat zelf in dat enorme aanbod te selecteren. Bovendien krijgt hij steeds meer mogelijkheden om zelf het aanbod aan reclame te sturen. Met digitale videorecorders kan de consument de reclameblokken skippen, met pop-upblockers kan hij de internetreclame aan banden leggen en met een sticker op de brievenbus bepaalt hij wat er wel of niet op de deurmat mag vallen.

De overvloed aan reclame zet ook de adverteerder aan het denken. Steeds meer adverteerders zullen gaan kiezen voor klasse in plaats van massa. Dat kan bijvoorbeeld door een meer persoonlijk getint medium te gebruiken zoals een sponsored magazine, of een event te organiseren dat de doelgroep aanspreekt. Maar ook door het creatieve gehalte van de reclame te verhogen. Misschien dat niet iedereen de reclameboodschap dan meteen begrijpt, maar dat geeft niet. Zolang de doelgroep het maar door heeft.
Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in