Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM gaat service verlenen via LinkedIn

KLM voegt LinkedIn toe aan zijn webcare-platformen en zegt 24/7 service te gaan aanbieden via het zakelijk social networkLinkedIn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reizigers kunnen KLM benaderen via LinkedIn voor algemene maar ook voor vluchtgerelateerde vragen over onderwerpen als zitplaatsreserveringen, het omboeken van een ticket of extra bagage. Dat meldt KLM via zijn eigen website. KLM zegt de eerste partij ter wereld te zijn die dergelijke service via LinkedIn biedt.

related partner content for mobile comes here

‘Na Facebook, Twitter en VKontakte, past het toevoegen van LinkedIn bij de strategie van KLM om daar te zijn waar de klant is’, zo licht Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce Air France en KLM toe. ‘LinkedIn bedient wereldwijd zakelijke klanten die ook geregeld vliegen, dat maakt het een interessant platform voor KLM.’

Naast het volgen van carrieremogelijkheden, maken al 70.000 volgers op LinkedIn gebruik van KLM’s zakelijke blogs, postst en productinformatie. Door linkedIn nu ook toe te voegen aan de webcare platforms wil KLM zijn zakelijke klanten betere service bieden. Inmiddels zegt KLM al meer dan 10 miljoen fans en volgers te hebben op sociale media; 6 miljoen daarvan zitten op Facebook. Op Twitter heeft KLM sinds vorige maand meer dan 1 miljoen volgers. Het bedrijf wordt meer dan 35.000 keer per week genoemd, in 4500 gevallen betreft dat servicevragen die weer worden doorgezet naar 130 service agents. Het bedrijf kan worden benaderd in tien talen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in