Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren in de stad stappen vaakst over op andere zorgverzekering

Eén op de vijf tot een kwart van de stedelijke jongeren stapt over op andere zorgverzekeringen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral zij zijn gevoelig voor de campagnes van zorgverzekeraars die rond deze tijd weer beginnen.  

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit het onderzoek van Experian en Research Now onder ruim 8.000 Nederlandse consumenten.

Experian heeft deelde Nederlandse consumenten in 14 groepen in.

De groepen Stedelijke Balanceerders (overwegend jonge stedelingen in multiculturele wijken) en Goed Stadsleven (alleenstaanden en stellen in betere stadswijken) switchen respectievelijk met 25 en bijna 20 procent het vaakst van ziektekostenverzekering. Op de derde plek staat met 18 procent de groep Kind & Carrière.

De grote overeenkomst tussen al deze groepen is dat ze allemaal jong zijn. Landelijk wonende consumenten hebben de minste plannen om te switchen van ziektekostenverzekeraar.

Dit geldt voornamelijk voor de groep Landelijk Leven. Een groep van landelijk wonende huishoudens vanwege agrarisch werk of de rust en natuur. Dit is een traditionele groep consumenten die vaak loyaal is aan hun verzekeraar.

Onderzoek
In het onderzoek van december 2014 hebben Experian en Research Now 8.000 consumenten gevraagd naar het switchgedrag m.b.t. ziektekostenverzekering en inboedelverzekering.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in