Marketingmanager: 'Corporate sociale media moet beslist onder communicatie vallen'
Het is een debat dat breed wordt gevoerd in bedrijven: bij wie hoort de verantwoordelijkheid voor de corporate sociale media-activiteiten thuis?
Amerikaans onderzoek onder 400 reclame- en marketingmanagers laat zien dat de voorkeuren verschuiven.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMeer dan de helft (51 procent) van de respondenten vindt namelijk dat PR en communicatie leidend moeten zijn. Dat is een aanzienlijke toename ten opzichte van vergelijkbaar onderzoek in 2013 toen 39 procent de voorkeur voor PR-comms uitsprak. Vooral de invloed die sociale media op een reputatie kunnen hebben pleit voor communicatie-eindverantwoordelijkheid.
Marketing wordt steeds minder als leidende discipline gezien, iets meer dan een kwart van de verantwoordelijken voor marketing en advertising.
Customer service is voor nog geen 10 procent de ideale discipline om corporate sociale media te beheren en aan te sturen.
TCG_1115_SocialMedia.jpg
Openingsbeeld: Rancz Andrei
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid