Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingmanager: 'Corporate sociale media moet beslist onder communicatie vallen'

Onderzoek VS laat aanzienlijke toename zien ten faveure van PR-comms
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een debat dat breed wordt gevoerd in bedrijven: bij wie hoort de verantwoordelijkheid voor de corporate sociale media-activiteiten thuis? 

related partner content for mobile comes here

Amerikaans onder 400 reclame- en marketingmanagers laat zien dat de voorkeuren verschuiven.

Meer dan de helft (51 procent) van de respondenten vindt namelijk dat PR en communicatie  leidend moeten zijn. Dat is een aanzienlijke toename ten opzichte van toen 39 procent de voorkeur voor PR-comms uitsprak. Vooral de invloed die sociale media op een reputatie kunnen hebben pleit voor communicatie-eindverantwoordelijkheid.

Marketing wordt steeds minder als leidende discipline gezien, iets meer dan een kwart van de verantwoordelijken voor marketing en advertising.

Customer service is voor nog geen 10 procent de ideale discipline om corporate sociale media te beheren en aan te sturen.

 

Openingsbeeld: Rancz Andrei 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in