Overslaan en naar de inhoud gaan

Is Transavia lekker bezig zo?

De kijker wordt op het verkeerde been gezet. Zegt de Reclame Code Commissie over het ‘’Verloren zoon’’-spotje van Pearle,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de 'reclamepolitie' -de RCC- biedt de maatschappij vliegtickets aan zonder de daarbij komende toeslagen te vermelden. Een voordeel heb daar wel veeeel nadelen. Maar Transavia staat in zijn recht. Vorige maand werd de prijsstunter door de RCC veroordeeld vanwege een eerdere actie. Een nieuwe campagne biedt tickets voor tien euro enkele reis, terwijl de werkelijke prijs wel tien keer(!) zo hoog is. Je zou bijna de trein pakken.

related partner content for mobile comes here

Transavia voelt zich niet nu al gebonden aan een regeling over het vermelden van all-inprijzen die pas op 1 april 2007 in gaat. 'Wij willen daar niet als enige maatschappij nu al aan worden gehouden,' zegt Petra van der Peijl van Transavia volgens Het Parool.

Transavia tekende beroep aan bij de commissie, en begon meteen een nieuwe prijsactie. 'Zolang er beroep loopt, kan Transavia gewoon doorgaan,' aldus de RCC. De zaak komt 25 oktober voor, een uitspraak volgt 'enkele weken later' - wat overeenkomt met de looptijd van de nieuwe prijsactie. 'We doen dit soort acties altijd in het najaar,' zegt Van der Peijl. 'We trekken ons niets aan van de uitspraak, zolang het beroep nog loopt.'

Telt voor Transavia het principe of de berg gratis publiciteit? Hou maar op de cowboy uit te hangen. Moet de RCC wel zorgen dat niet een luchtvervoerder meer in de fout gaat met adverteren. Anders lijkt de reclamepolitie meer op een leeuw zonder tanden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in