Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Internet vergroot reclamebereik’

Bij reclamecampagnes via het web wordt 16 procent van het algemene publiek bereikt en een combinatie van web- en tv-reclame heeft een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek dat NFO uitvoerde voor European Interactive Advertising Association (EIAA). Het onderzoek van de pan-Europese organisatie beperkte zich overigens tot Duitsland. Internet bereikt 16 procent van de consumenten, bovenop de 48 procent van televisie. Naast een verhogend bereik heeft internet ook een merkopbouwend effect, zo blijkt uit metingen tijdens campagnes van ondermeer Sony Ericsson en E-plus. In combinatie met een tv-campagne herinneren mediagebruikers in ruim 31 procent van de gevallen spontaan de advertentie. Bij alleen een webadvertentie ligt dat op 4,7 procent, bij televisie is dat bijna 22 procent, schrijft Planet Multimedia. EIAA werd opgericht door onder meer AdLINK, AOL Europe, IP-WEB.NET (RTL Group), Lycos Europe, MSN Europe, Tiscali, T-Online en Yahoo! Europe.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in