Worstelende telecombranche moet focussen op twee doelgroepen


Terwijl de operators de inkomsten daarvan hard nodig hebben om te kunnen investeren in infrastructuur. Uit twee interessante doelgroepen vallen inkomsten te halen, meent onderzoeksbureau Forrester.
72 Procent van de Europeanen boven de 16 is al in het bezit van een mobiele telefoon. SMS is eigenlijk de enige niet-spraak dienst waarvoor ze nog wel willen betalen, slechts 3 procent gebruikt WAP en slechts 24 procent geeft aan bereid te zijn te betalen voor mobiele applicaties via de telefoon. Geen rooskleurige berichten voor telecomaanbieders. Maar volgens Forrester zijn er twee grote groepen waar geld te halen valt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet eerste segment bestaat vooral uit jonge vrouwen en vormt 14 procent van de mobiele populatie – 27 miljoen consumenten. Zij zien hun telefoon vooral als een bron van entertainment. Producenten moeten dus zorgen voor Kerst aantrekkelijke GPRS telefoons op de markt te brengen en focussen op spelletjes, MMS en IM.
Het tweede segment bestaat voornamelijk uit jonge, carrièregerichte mannen met een hoog inkomen en vormt 15 procent van de mobiele markt – 29 miljoen consumenten. Zij willen dat de technologie hun werk eenvoudiger maakt en ze zijn minder prijsgevoelig aangezien het bedrijf betaalt. Afgezien van communicatie zijn zij geïnteresseerd in mobiele e-mail.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid