Overslaan en naar de inhoud gaan

Worstelende telecombranche moet focussen op twee doelgroepen

De mobiele telefoonmarkt in Europa is verzadigd en slechts 20 procent van de mobiele gebruikers gaat in de komende twee jaar over op GPRS…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl de operators de inkomsten daarvan hard nodig hebben om te kunnen investeren in infrastructuur. Uit twee interessante doelgroepen vallen inkomsten te halen, meent onderzoeksbureau Forrester.

related partner content for mobile comes here

72 Procent van de Europeanen boven de 16 is al in het bezit van een mobiele telefoon. SMS is eigenlijk de enige niet-spraak dienst waarvoor ze nog wel willen betalen, slechts 3 procent gebruikt WAP en slechts 24 procent geeft aan bereid te zijn te betalen voor mobiele applicaties via de telefoon. Geen rooskleurige berichten voor telecomaanbieders. Maar volgens Forrester zijn er twee grote groepen waar geld te halen valt.

Het eerste segment bestaat vooral uit jonge vrouwen en vormt 14 procent van de mobiele populatie – 27 miljoen consumenten. Zij zien hun telefoon vooral als een bron van entertainment. Producenten moeten dus zorgen voor Kerst aantrekkelijke GPRS telefoons op de markt te brengen en focussen op spelletjes, MMS en IM.

Het tweede segment bestaat voornamelijk uit jonge, carrièregerichte mannen met een hoog inkomen en vormt 15 procent van de mobiele markt – 29 miljoen consumenten. Zij willen dat de technologie hun werk eenvoudiger maakt en ze zijn minder prijsgevoelig aangezien het bedrijf betaalt. Afgezien van communicatie zijn zij geïnteresseerd in mobiele e-mail.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in