Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei sponsoring heeft keerzijde

Event marketing groeit enorm in populariteit. In Europa zijn de afgelopen periode de sponsoringuitgaven harder gestegen dan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verwacht wordt dat er in de komende vier jaar in Europa enorm veel meer aan sponsoring zal worden uitgegeven, mede door de drie grote sportevenementen die er aan komen: de Olympische Winterspelen, de Zomerspelen en het WK Voetbal. Merken als Nike en Orange organiseren al hun eigen evenementen; event marketing is in rap tempo meer aan het worden dan een methode om brand awareness te creëren.

related partner content for mobile comes here

Maar schaduwzijden zijn er ook. Juist omdat zoveel merken de meerwaarde van sponsoring beginnen te zien, dreigt er ‘clutter’ te ontstaan bij evenementen, waardoor consumenten moeilijk onderscheid kunnen maken tussen de vele merkboodschappen die op ze afgevuurd worden. Ook wanneer evenmentorganisatoren het aantal sponsoren aan banden leggen, leidt dat er alleen maar toe dat niet-sponsoren overgaan tot ambushing (adverteren rond een gesponsord evenement waardoor consumenten de indruk krijgen dat het merk een van de sponsoren is). Bovendien moeten merken uitkijken voor ‘sponsoring moeheid’ bij consumenten; ruim een kwart van de regelmatige evenementbezoekers geeft aan producten bewust te mijden omdat ze een evenement sponsoren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in