Diners Club creditcard wordt geherpositioneerd
In 1997 kocht GTP Holding de Italiaanse franchise van Diners Club. Dankzij
een sterke marketingstrategie is het de Italiaanse GTP groep gelukt om in Italië het aantal Diners Club kaarten te verdubbelen, van 340.000 in 1997 naar 700.000 in 2001. Het aantal acceptatiepunten (winkels en gelegenheden waar de Diners Club kaart een geaccepteerd betaalmiddel is) werd verdrievoudigd. Dit was het begin van een Europese expansie.
In Nederland zijn er momenteel 40.000 Diners Club kaarten in omloop. In 2004 moet het aantal kaarten verdubbeld zijn. Bovendien zal ook het aantal acceptatiepunten moeten toenemen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOm de verdubbeling van het aantal kaarten en acceptatiepunten te bewerkstelligen, is er een nieuwe Nederlandse directie neergezet. Dirk Jan Emmens, Managing Director van Diners Club Benelux sinds december 2001 en Stefan van der Valk, Country Manager Diners Club Nederland sinds mei 2002, zullen de plannen in goede banen moeten leiden. Van der Valk heeft ervaring op het gebied van marketing en business development opgedaan bij onder andere Sony en Kodak.
Een voorbeeld van de nieuwe aanpak is de samenwerking die Diners Club
is aangegaan met Wannahaves, het lifestyleprogramma van Yorin.
Wannahaves biedt haar kijkers en lezers van het Wannahaves magazine de ‘Wannahaves Diners Club’ creditcard. Deze kaart biedt gratis aankoop-verzekering, geen bestedingslimiet, korting op gadgets in de Wannashop en een gratis abonnement op Wannahaves Magazine.
Diners Club wil zich profileren als een exclusieve creditcard met de meest innovatieve extra's.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid