Overslaan en naar de inhoud gaan

Diners Club creditcard wordt geherpositioneerd

Het is lange tijd stil geweest rond Diners Club Nederland. De creditcardmaatschappij ondergaat nu een herpositionering en koestert
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 1997 kocht GTP Holding de Italiaanse franchise van Diners Club. Dankzij
een sterke marketingstrategie is het de Italiaanse GTP groep gelukt om in Italië het aantal Diners Club kaarten te verdubbelen, van 340.000 in 1997 naar 700.000 in 2001. Het aantal acceptatiepunten (winkels en gelegenheden waar de Diners Club kaart een geaccepteerd betaalmiddel is) werd verdrievoudigd. Dit was het begin van een Europese expansie.

related partner content for mobile comes here

In Nederland zijn er momenteel 40.000 Diners Club kaarten in omloop. In 2004 moet het aantal kaarten verdubbeld zijn. Bovendien zal ook het aantal acceptatiepunten moeten toenemen.

Om de verdubbeling van het aantal kaarten en acceptatiepunten te bewerkstelligen, is er een nieuwe Nederlandse directie neergezet. Dirk Jan Emmens, Managing Director van Diners Club Benelux sinds december 2001 en Stefan van der Valk, Country Manager Diners Club Nederland sinds mei 2002, zullen de plannen in goede banen moeten leiden. Van der Valk heeft ervaring op het gebied van marketing en business development opgedaan bij onder andere Sony en Kodak.

Een voorbeeld van de nieuwe aanpak is de samenwerking die Diners Club
is aangegaan met Wannahaves, het lifestyleprogramma van Yorin.
Wannahaves biedt haar kijkers en lezers van het Wannahaves magazine de ‘Wannahaves Diners Club’ creditcard. Deze kaart biedt gratis aankoop-verzekering, geen bestedingslimiet, korting op gadgets in de Wannashop en een gratis abonnement op Wannahaves Magazine.

Diners Club wil zich profileren als een exclusieve creditcard met de meest innovatieve extra's.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in