Overslaan en naar de inhoud gaan

Bob-campagne lijkt succes

95 Procent van de Nederlanders kent Bob en weet waar hij voor staat. Vier van de vijf rijbewijsbezitters is al eens Bob geweest en 18…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 90 procent van de ondervraagden staat positief tegenover het idee om vooraf af te spreken wie er nuchter naar huis rijdt. Over Bob is door 64 procent van de respondenten met anderen gesproken. Verder krijgt de campagne van de respondenten een 7,6 als rapportcijfer. De campagne is duidelijk, niet irritant en informatief, aldus het onderzoek.

De Bob-campagne is in december 2001 gestart en in de zomerperiode van dit jaar herhaald. Traditioneel zijn dat periodes waarin meer dan gemiddeld wordt gedronken.

Gedurende de campagneperiodes voert de politie extra alcoholcontroles uit. Daarnaast werkt Verkeer en Waterstaat samen met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Horeca Nederland, koepelorganisaties van de drankenindustrie, 3VO, NOC/NSF en regionale en lokale overheden waardoor Bob breed gedragen wordt. De campagne bestaat onder andere uit attentieborden langs de snelwegen, commercials op radio en tv en Bob-pakketten voor o.a. horeca en lokale en regionale overheden. In de Bob-pakketten zitten diverse materialen zoals sleutelhangers, bierviltjes en stickers.

De campagne wordt tenminste drie jaar gevoerd. Medio december start de derde campagneperiode.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in