Overslaan en naar de inhoud gaan

Ik weet het niet

Creativiteit is niet schaars. Er wordt alleen onvoldoende ruimte aan gegeven. Want nog voor dat creativiteit kan onstaan, denken we het al…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl iedereen weet: echt goede ideeen ontstaan pas als we er .

related partner content for mobile comes here

Maar in het bedrijfsleven is een taboe op 'niet-weten'. Altijd worden we geacht het te weten; en wel nu. Er is geen ruimte voor twijfel, laat staan tolerantie voor een blanco-zijn over wat het beste is om te doen. Het wordt gemaskeerd door ronkende powerpoint presentaties en dichtgetimmerde spread sheets.

Er is een groot gebrek aan 'verduringsvermogen'. Dat is de kwaliteit om het ongemakkelijke gevoel van niet-weten uit te zitten, om er uiteindelijk in te kunnen ontspannen.
Als je kunt verduren, kan werkelijke creativiteit ontstaan. Want creativiteit is niet het hebben van een goed idee. Goede ideeën krijg je.

Pas als je kunt niet-weten, kun je gaan weten wat je niet weet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in