Overslaan en naar de inhoud gaan

Politiek = Marketing!?

Niko Koffeman, van Partij voor de Dieren, zei afgelopen maandag in het gratis dagblad de Pers "Die dieren zijn eigenlijk maar Marketing".
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niko Koffeman, van , zei afgelopen maandag in het gratis dagblad "Die dieren zijn eigenlijk maar Marketing".

related partner content for mobile comes here

En wat mij betreft slaat hij daarmee de spijker op zijn kop. We zijn het punt reeds gepasseerd dat politiek gaat over inhoud. Voor het winnen van de kiezer worden steeds meer technieken gebruikt die sterk lijken op marketing.

De SP wist nog niet zo lang geleden veel kiezers te winnen door gebruik van . Een hele slimme zet wat mij betreft van de SP. Een leuke actie met waarschijnlijk behoorlijk wat rendement.

Eigenlijk is Geert Wilders nog het beste voorbeeld van hoe marketing de politiek beïnvloed. Zijn film Fitna is eigenlijk niets anders dan een propagandistisch pamflet voor zichzelf en voor de . Wilders antwoordde al eens op de vraag waarom hij geen ander kapsel neemt, dat als hij dat zou doen, niemand hem meer zou herkennen en hij kiezers zou verliezen, "het hoort bij mijn imago".

Daar draait het dus om: imago, niets meer, niets minder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in