Overslaan en naar de inhoud gaan

ICEVRIJ of ICESAVE ?

Enige tijd geleden vielen mij de diverse inhakers op de financiêle crisis al op (zie Icesave Inhaker en Amsterdam Trade Bank) waarin de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enige tijd geleden vielen mij de diverse inhakers op de financiêle crisis al op (zie
en ) waarin de discussie was hoever andere banken of organisaties mochten gaan met deze vorm van inhaken.

related partner content for mobile comes here

Vandaag zag ik weer een nieuwe vorm van ongegeneerd inhaken op de recente strubbelingen van de banken in de vorm van een advertentie van de DSB Bank.

Onder het motto ICEVRIJ probeert de bank van Dirk Scheringa een van haar spaarproducten onder de aandacht te brengen.

Wat bij deze advertentie van de DSB Bank opvalt is het creatieve (mis)gebruik van het ten ziele ICESAVE bank logo.

Lettertype en kleurstelling van de advertentie header zijn nagenoeg gelijk aan het logo van de voormalige IJslandse bank.

Op de website wordt nog even verwezen naar het feit dat het depositogarantiestelsel van toepassing.
is om potentiele spaarders over de streep te trekken.

Op zich wel wat plat (maar dat zijn we gewend) maar zeker wel leuk gevonden.

Het lijkt mij echter wel een inbreuk op het merkrecht. Of jurisprudentie moet aangeven dat failliete bedrijven geen merkenbescherming meer hebben op hun logo´s? Iemand een idee?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in