Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe gaan de online kerstaankopen dit jaar?

Thuiswinkel.org zette samen met GfK en PostNL de cijfers op een rij in de Thuiswinkel Markt Monitor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit jaar laat de gemiddelde weekomzet in de drie weken voor kerst een toename zien van 38 procent. Dit is een extra online omzet van 146 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde weekomzet in de eerste drie kwartalen van 2014 128 miljoen is, maar in de drie weken voor kerst is deze gemiddelde weekomzet volgens online retailers toegenomen tot 177 miljoen (+ 49 miljoen euro). In totaal, zo is de schatting, wordt er door de consument in de pre-kerstperiode voor 530 miljoen euro online gekocht.

Eerder gaf 60 procent van de ondervraagde online retailers aan dat er dit jaar een toename is in de feestdagenomzet ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De kerstverkopen gaan beter dan die voor 5 december: een omzetstijging van 38 procent ten aanzien van 27 procent.

Ook voor de komende jaren verwachten online retailers dat de pre-kerstperiode steeds belangrijker gaat worden: 48 procent voorziet voor de komende jaren een verschuiving van de online aankopen van Sinterklaas naar kerst. 5 procent van deze retailers voorziet een verschuiving van de online aankopen van kerst naar Sinterklaas.

Zie

Het onderzoek is in opdracht van Thuiswinkel.org door onderzoeksbureau GfK uitgevoerd onder leden van de belangenvereniging. De uitkomsten hiervan zijn aangevuld met inzichten uit het GfK retailpanel en aanvullend consumentenonderzoek op het GfK Consumentenpanel.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in