Overslaan en naar de inhoud gaan

De PR Hitlijst 2014 - de communicatiesong van Reint Jan Renes

Welk lied raakt de essentie van het vak het meest?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Communicatie stelt dit jaar de Ultieme PR Hitlijst samen van de 25 songs die de essentie van het pr-vak het beste uitdrukken.

related partner content for mobile comes here

De komende weken plaatsen we dagelijks de favoriete pr-song van bekende vakgenoten. Via onze pagina op  en in reacties verzamelen we suggesties van lezers. Op 30 december wordt de definitieve lijst bekend gemaakt.

Vandaag de ultieme communicatiesong van Reint Jan Renes.

SPACE ODDITY van David Bowie

‘Het was nog lastig kiezen, maar mijn ultieme communicatiesong is toch ‘Space Oddity’ van David Bowie. Eigenlijk mag natuurlijk op geen enkel lijstje David Bowie ontbreken, maar in dit geval is ‘Space Oddity’ een absolute must. Een nummer als metafoor voor de traditionele ‘top down’ en soms wat paternalistische publiekscampagnes van de overheid. Campagnes waarin de overheid van grote afstand probeert contact te leggen (‘Ground Control to Major Tom’), goedbedoelde (maar vaak overbodige) adviezen geeft (‘Take your protein pills and put your helmet on’) en waarbij de burger vaak ondanks alle pogingen niet bereikt wordt (‘Can you hear me Major Tom?’).

‘Volgens mij is er geen mooier nummer dat zo beeldend de afstand tussen zender en ontvanger weergeeft, het onvermogen tot contact voelbaar maakt, en het gebrek aan communicatie verwoordt. En daar waar ik het heb over overheid en burger, kun je natuurlijk ook denken aan leidinggevende en werknemer, of ouder en kind.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in