Overslaan en naar de inhoud gaan

'Het jaar van creative mobile technology' (Visie Mobile 2015)

Remco Vroom (TABWORLD) spreekt zijn verwachtingen voor komend jaar uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Augmented Reality, staat aan de vooravond van de lang verwachte doorbraak. Eindelijk is na jaren ploeteren op de technische vloer augmented reality rijp om aan de verwachtingenvan de consument te voldoen. Het is vanaf nu mogelijk om alles om ons heen te voorzien van een rijk geanimeerde digitale augmented reality laag. Dit betekend dat de advertising wereld er een nieuwe golf aan creatieve mogelijkheden bij krijgt waarmee zij fantasie en werkelijkheid met elkaar op overtuigende wijze kunnen laten versmelten. 

Virtual Reality zal het komend jaar veelvuldig worden ingezet voor branded entertainment concepten. Samsung lanceert hun eerste VR bril voor consumenten waarbij een mobiele telefoon wordt gebruikt als scherm om virtuele werelden te verkennen. Reclame bureaus zullen echter eerder de kartonnen Google VR bril inzetten om creatieve branded entertainment concepten te ontwikkelen.  Deze zijn namelijk geschikt voor bijna alle telefoons en ook nog eens op grote schaal eenvoudig te produceren waardoor ze kunnen worden uitgedeeld tijdens promoties. Er wordt momenteel door zowel de gaming- als de film industry dermate zwaar geïnvesteerd in het creëren van Virtual Reality content dat naar verwachting in 2015 de consumentenmarkt op grote schaal kennis zal maken met deze nieuwe vorm van mobile entertainment.

Al met al gaan we een mooi mobiel jaar tegemoet waarin de creatieve branche en de technische branche steeds meer de handen ineen zullen slaan om nieuwe unieke concepten te ontwikkelen. 
 

Remco Vroom is eigenaar van

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in