Overslaan en naar de inhoud gaan

Lange mobiele laadtijd? Klant weg

35% van de Europeanen klikt weg bij een laadtijd die langer is dan 3 seconden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van Dynatrace naar het koopgedrag van consumenten. Ruim eenderde van de respondenten doet grootste deel van hun decemberaankopen online. 33% koopt zowel mobiel als via de website en doet daarnaast ook boodschappen in de winkel. 52% van de millennials (leeftijd 18-34) doet meer boodschappen online of via mobiel dan in een winkel.

Een lange laadtijd van een mobiele website is voor veel mensen reden om hun cadeaus ergens anders te zoeken. Europeanen blijken  dan nog iets geduldiger dan Amerikanen. In Europa is 35% van de bezoekers weg bij een laadtijd die langer is dan 3 seconden, in de VS is dat 46%.

related partner content for mobile comes here

Slechte mobiele prestaties gaan bovendien ten koste van de reputatie van een bedrijf. 42% van de online shoppers zegt slechte ervaringen te delen via social media of door middel van negatieve reviews in de App store.

Mobiel aanvullend
Shoppers gebruiken mobiel als toevoeging op een dagje winkelen. Meer dan de helft (58 %) gebruikt de smartphone of tablet om prijzen te vergelijken, kortingen te checken en reviews te lezen in de winkel. Jongeren doen dit veel vaker dan ouderen. 64% van de 16 tot 34 jarigen gebruikt hun smartphone op deze manier, tegen 36%  van de 55-64 jarigen.

Voor consumenten in Europa zijn de mobiele websites van retailers de belangrijkste informatiebron. Het gebruik van winkelspecifieke apps is minder hoog dan in de VS, al is het volgens de onderzoekers aannemelijk dat ook hier dergelijke apps populairder worden.

&;Klanten blijken niet echt vergevingsgezind als ze te maken krijgen met slechte prestaties van een app of website", zegt Emil Zegers van Dynatrace. "Dit kan een groot risico zijn voor retailers, zeker in deze drukke eindejaarsperiode. Digitale kanalen moet je net zo goed onderhouden als je fysieke winkel.&;

Voor het onderzoek zijn eigenaren van smartphones en tablets ondervraagd in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk en de VS. De whitepaper is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in