Overslaan en naar de inhoud gaan

Hak: 'Blog Aart Lensink gebaseerd op onjuiste informatie'

[INGEZONDEN BRIEF] De adverteerder is het niet eens met de strekking van het blog 'Boycot Hak, het boycot-merk'.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Conservenmerk Hak is op z'n zachtst gezegd 'not amused' met het blog van Aart Lensink, dat vandaag op Adformatie verscheen. Volgens de woordvoerder van Hak, Frank Witte, zijn de conclusies in het opiniestuk gebaseerd op feitelijk onjuiste informatie.

related partner content for mobile comes here

De feiten in relatie tot de eerder door Rosanne Hertzberger geplaatste column in het NRC en waarop Lensink zijn blog heeft geënt, zijn volgens Witte als volgt: 'Hak heeft de afgelopen tijd inderdaad online en onder andere op de betrokken website dumpert.nl geadverteerd als onderdeel van een brede mediacampagne die zich richt op het eten van meer bonen als onderdeel van een meer plantaardig georiënteerd eetpatroon. Die campagne probeert in eerste aanleg een zo groot mogelijk bereik te creëren onder doelgroepen die voor het merk relevant zijn. De campagne is daarom zichtbaar op websites die onze doelgroepen bezoeken waaronder dumpert.nl.'

Even stopzetten
'Naast deze bereiksdoelstelling stelt Hak vanzelfsprekend ook eisen aan de kwalitatieve omgeving waarin de advertenties terecht komen. Dumpert.nl is in eerste instantie niet negatief beoordeeld. Daar wij geen advertenties willen plaatsen in een omgeving waar aanstoot aangenomen wordt door onze doelgroepen en gebruikers hebben wij besloten de campagne op dumpert.nl nu even stop te zetten en onze inzet op deze website te heroverwegen.'

Niet Hertzberger, maar de consument
Toch moet het stopzetten van de campagne op dumpert.nl niet gezien worden als een boycot, zegt Witte. 'Daar is geenszins sprake van. Noch hebben we gezegd dat wij stoppen met adverteren op die website. Het heroverwegen van de inzet van dumpert.nl als onderdeel van de mediacampagne is niet gevoed door de mening van mevrouw Hertzberger noch door de publieke druk die zij denkt uit te kunnen oefenen, maar alleen door enkele reacties en klachten van consumenten. En die volgen wij altijd serieus en persoonlijk op.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in