Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Merken als Michael Kors, Prada, Miu Miu en vele andere scoren slecht op transparantie’

Onderzoek van Fashion Revolution wijst uit dat het merendeel van de wereldkledingketens nog altijd niet laat zien hoe hun kleding wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het merendeel van ’s werelds grootste kledingketens is nog altijd niet transparant als het gaat over hoe de kleding wordt gemaakt. Dat blijkt uit de jaarlijkse index van de internationale organisatie Fashion Revolution onder de honderd grootste kledingproducenten.

related partner content for mobile comes here

Productieproces
Fashion Revolution zou graag zien dat kledingproducenten meer open zijn over het productieproces zowel op het gebied van arbeidsomstandigheden als op de impact op het milieu. Zelfs voor de best scorende merken in de index 2017 valt volgens de onderzoekers nog genoeg te winnen.

Beste uit de test
Bedrijven als Adidas, Puma, Reebok, H&M en Marks & Spencer komen als beste uit de test, maar blijven onder meer in gebreke als het gaat om bijvoorbeeld de herkomst van de grondstoffen. Ook overproductie is een probleem, vooral vanwege de milieubelasting. Fashion Revolution noemt het wel positief dat 32 bedrijven nu inzicht geven in de fabrieken waar zij gebruik van maken. Een jaar eerder waren maar vijf producenten daar open over.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in