Overslaan en naar de inhoud gaan

GeniusTravel mikt op wereldwijde expansie

Zoekmachines voor vliegreizen zijn er genoeg. Toch ziet het Nederlandse GeniusTravel ruimte voor een nieuw aanbod: vluchten zoeken op basis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

GeniusTravel is een initiatief van Genny Freen (40), de oprichter van GFP. Voor het grote publiek heeft GFP een wat minder bekende klank, maar het bedrjif is verantwoordelijk voor onder meer de Voordeelagenda en . Aanleiding om een nieuwe prijsvergelijker in de markt te zetten, was Freens ‘frustratie’ over het feit dat alle zoekmachines zoeken op bestemming en niet, zoals hij wilde, met budget als vertrekpunt.

related partner content for mobile comes here

Na te hebben nagedacht over een oplossing, zocht hij partners die hierbij betrokken wilden zijn.  heet het resultaat, een zogeheten metazoekmachine die zoekt op prijs. het concept is eenvoudig. De reiziger vult in wat hij te besteden heeft en Geniusfligth.com brengt binnen een paar seconden alle bestemmingen in kaart die binnen het bereik liggen. Dit doet de zoekmachine overigens niet op eigen houtje. Op de achtergrond draait de database van de bekende vergelijkingssite Skyscanner, die de actuele vliegtarieven bevat van meer dan duizend airlines.

Door de keuze van de bestemming te laten afhangen van het budget, functioneert de nieuwe prijsvergelijker tevens als inspiratiebron. ‘Er gaat letterlijk een wereld voor je open wanneer je ziet waar je voor 150 euro allemaal heen kunt’, aldus Freen. ‘Waar je dacht niet verder dan Parijs te komen, blijkt ineens dat je voor hetzelfde bedrag naar Marrakech vliegt.’

Geniusflight is sinds deze week in de lucht. Volgende week gaat van start, dat werkt volgens hetzelfde principe en in samenwerking met Booking.com. En de bedoeling is om daar later GeniusCarhire aan toe te voegen. GeniusTravel verwacht nog deze zomer een half miljoen boekingen per maand te realiseren. Die zullen voor een belangrijk deel uit Nederland komen, maar niet allemaal.

Al bij de start mikt het bedrijf nadrukkelijk op een wereldwijde expansie. Zo wordt Geniusfligth tevens gelanceerd in Groot-Brittannië en de VS en is het bereikbaar voor boekers uit de hele wereld. Om de ambitieuze groeiplannen te kunnen waarmaken, zijn er diverse medeaandeelhouders bij het initaitief betrokken. Daaronder bekende namen uit de online en mediawereld, zoals Ralph Cohen (IceMobile), Valentijn Bras (Scoupy), Olivier Slot (Centercom) en Pierre Karsten (Boemerang Media).

Met de lancering van GeniusFligth.com en GeniusHotels.com speelt GeniusTravel in op de groeiende populariteit van affiliate marketing reissites. Van alle reizigers kijkt 71% op prijsvergelijkingsssites om de beste vluchtbaanbieding te vinden, blijkt uit .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in