Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen commerciële radiozenders op Ster

De Ster zendt geen spotjes uit van de commerciële radiostations. Dat stuit op onbegrip van Sky Radio en Radio 538.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens De Telegraaf weigert de Ster spotjes van de commerciële radiostations 'ondanks herhaaldelijk aandringen'. Directeur Ab Trik van Sky Radio en Radio Veronica: 'Ik heb het laatst weer geprobeerd, maar ze blijven ons boycotten, zonder echt een argument te geven. Ze zeggen de regels nog eens te bekijken en vervolgens blijft het stil. Ik vind dat vreemd, de publieke omroep is toch van iedereen?'
Trik begrijpt dat op de geen reclame voor bijvoorbeeld tv-programma's van SBS te zien zijn. 'Dat ze geen commercials uitzenden waarin bijvoorbeeld SBS roept "zap nu naar onze show op 6" snap ik wel. Maar als wij op tv reclame willen maken voor onze radiostations is dat in mijn beleving iets anders. Bij SBS, maar ook bij RTL kunnen we wel terecht. Terwijl RTL nota bene eigenaar is van Radio 538, een van onze directe concurrenten.'
Directeur Jan-Willem Brüggenwirth van Radio 538 heeft dezelfde ervaring: 'Ook wij kunnen niet adverteren bij de Ster. Het is in het verleden één keer gelukt: toen had ik tijdens een goededoelenactie voor 50.000 euro zendtijd gekocht. Nadat duidelijk werd dat Radio 538 daarachter zat, waren we niet meer welkom. Na veel gekissebis mochten we reclame maken voor ons digitale platform, zonder 538 te noemen. De publieke omroep is overigens van harte uitgenodigd om bij ons te adverteren, maar kennelijk hebben ze daar geen zin in.'
Arian Buurman, algemeen directeur Ster, reageert: 'Ster is heel vereerd over deze vragen. Wij geloven echter in de kracht van onze mediumtypen en vinden het heel verwarrend voor de luisteraars/kijkers dat zij worden opgeroepen om de zender, waar ze op dat moment naar luisteren/kijken, te verlaten.'

related partner content for mobile comes here

Bron: De Telegraaf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in