foodwatch start publieksverkiezing Gouden Windei voor 'misleiders'


foodwatch heeft in het afgelopen jaar negen producten onderzocht, vijf daarvan zijn genomineerd voor de Gouden Windei-verkiezing. De misleiding variëert volgens foodwatch van ‘onzin-marketing en gezondheidsclaims met nutteloze vitaminen tot een onterechte aanbeveling voor vrouwen of kinderen en productvreemde ingrediënten.’ Producenten vragen hoge prijzen voor goedkope bestanddelen en zoeken bewust de randjes van de wetgeving voor voeding op, aldus de consumentenorganisatie.
Genomineerd zijn:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- Blue Band Goede Start! Witbrood
- Crystal Clear Shine Cranberry Vlierbloesem
- Nestlé Fruitflesje Aardbei-Peer
- Liga Fruitkick eXtra Framboos
- Honig Limburgse Asperge-crèmesoep
foodwatch reikt de schand-trofee op 8 juni uit. Van 18 mei tot 8 juni kan het publiek stemmen via www.foodwatch.nl .
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid