Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook kiest voor dagbladadvertenties om sorry te zeggen

Er waren op zondag paginagrote advertenties in Britse en Amerikaanse kranten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

CEO Mark Zuckerberg maakte excuses voor het lekken van gegevens van Facebook-gebruikers.

related partner content for mobile comes here

Vorige week werd duidelijk dat de gegevens van 50 miljoen gebruikers in handen zijn gekomen van een databedrijf - Cambridge Analytica - dat de gegevens gebruikte voor politieke campagnes om het stemgedrag van gebruikers te beïnvloeden. Dat gebeurde onder meer rond de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Cambridge Analytica is opgezet door Trump-adept Robert Mercer en werd geleid door Trumps voormalig adviseur Steve Bannon.

Vertrouwensbreuk


In de Britse bladen zegt Zuckerberg de ontstane vertrouwensbreuk te betreuren en benadrukt hij dat het bedrijf de gebruikersgegevens beter moet beschermen.

In de Britse bladen zegt Zuckerberg de ontstane vertrouwensbreuk te betreuren en benadrukt hij dat het bedrijf de gebruikersgegevens beter moet beschermen.

De papieren krant ziet Zuckerberg blijkbaar als betrouwbaar medium. De advertentie was te zien in The Sunday Telegraph, The Sunday Times, Mail on Sunday, The Observer, Sunday Mirror en Sunday Express en in de Verenigde Staten in The New York Times, The Washington Post en The Wall Street Journal.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in