Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Energiemarkt blijft ondoorzichtig’

Sinds de liberalisering van de energiemarkt in 2004 is bijna de helft van de consumenten van leverancier of contract veranderd. Wel zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consument heeft het afgelopen jaar wat meer vertrouwen gekregen in de energiemarkt, maar nog steeds heeft bijna de helft van de mensen weinig of geen vertrouwen in de markt. Een meerderheid vindt de energiesector niet inzichtelijk. Dat zou komen omdat er steeds meer partijen actief zijn, mensen het verschil niet weten tussen een energieleverancier en een netbeheerder en omdat energiebedrijven ook nog een scala aan contracten bieden en stunten met aanbiedingen.

related partner content for mobile comes here

Veel mensen zijn ook niet blij met de manier waarop energiebedrijven klanten werven. Bovendien vinden consumenten dat de informatievoorziening van de energiebedrijven te wensen overlaat, wat het maken van een keuze bemoeilijkt. Wie al eens is gewisseld van leverancier, doet dat gemakkelijker nog een keer omdat het 'geen gedoe' is. “Overstappen leidt tot overstappen.' De prijs is nog altijd leidend in de keuze. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in