Overslaan en naar de inhoud gaan

BKB Campagne Award 2011 naar Wilders

De PVV heeft de BKB Campagne Award 2011 gewonnen. Partijleider Geert Wilders haalde de award gisteren zelf op tijdens het Feest van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu een groeiend deel van het electoraat zwevend is, groeit het belang van een sterke campagne, vindt campagnebureau BKB. Daarom kwam het bureau met de campagne awards. De vakjury bestond uit campagne/experts met verschillende partijpolitieke achtergronden: Jack de Vries, Jan Driessen, Hans Anker, Kay van de Linde en Erik van Bruggen.
De jury was over het algemeen niet onder de indruk van de gevoerde campagnes voor de Provinciale Statenverkiezingen. Het is de politieke partijen niet gelukt om nieuwe thema's op de agenda te plaatsen, zo was het oordeel. De PVV voerde de sterkste campagne. De partij heeft volgens de jury nadrukkelijk geïnvesteerd in de relevante doelgroep van oudere kiezers. Deze groep onderscheidt zich door hun trouwe stembusgang. Deze strategische keuze van de PVV heeft vorm gekregen in slim gekozen (media)optredens van Wilders.
'Misschien wel de belangrijkste verdienste van de PVV-campagne is dat deze zich gaandeweg een in verkiezingen benijdenswaardige positie heeft weten te verwerven: die van recensent. Vanuit die recenserende rol heeft Wilders zijn gedoogpartners de maat genomen en opgeroepen om in actie te komen. Het uiteindelijke beeld was dat VVD en CDA moesten volgen', aldus de jury.

related partner content for mobile comes here

Het | Nederland in alle Staten is een gezamenlijke productie van BKB en de Melkweg. Het past in een reeks van verkiezingsavonden die BKB al jaren op eigen initiatief organiseert.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in