BKB Campagne Award 2011 naar Wilders
Nu een groeiend deel van het electoraat zwevend is, groeit het belang van een sterke campagne, vindt campagnebureau BKB. Daarom kwam het bureau met de campagne awards. De vakjury bestond uit campagne/experts met verschillende partijpolitieke achtergronden: Jack de Vries, Jan Driessen, Hans Anker, Kay van de Linde en Erik van Bruggen.
De jury was over het algemeen niet onder de indruk van de gevoerde campagnes voor de Provinciale Statenverkiezingen. Het is de politieke partijen niet gelukt om nieuwe thema's op de agenda te plaatsen, zo was het oordeel. De PVV voerde de sterkste campagne. De partij heeft volgens de jury nadrukkelijk geïnvesteerd in de relevante doelgroep van oudere kiezers. Deze groep onderscheidt zich door hun trouwe stembusgang. Deze strategische keuze van de PVV heeft vorm gekregen in slim gekozen (media)optredens van Wilders.
'Misschien wel de belangrijkste verdienste van de PVV-campagne is dat deze zich gaandeweg een in verkiezingen benijdenswaardige positie heeft weten te verwerven: die van recensent. Vanuit die recenserende rol heeft Wilders zijn gedoogpartners de maat genomen en opgeroepen om in actie te komen. Het uiteindelijke beeld was dat VVD en CDA moesten volgen', aldus de jury.
Het Feest van de Democratie | Nederland in alle Staten is een gezamenlijke productie van BKB en de Melkweg. Het past in een reeks van verkiezingsavonden die BKB al jaren op eigen initiatief organiseert.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid