`2015: 80% online Nederlanders koopt online`
Forrester vermoedt dat in de periode 2010-2015 de online retail in Europa jaarlijks zo’n tien procent zal groeien, en dat 68 procent van de consumenten die online actief zijn iets online zal hebben aangeschaft.
Maar de groei is niet overal in Europa gelijk. In Noord-Europese landen zoals Nederland, Groot-Brittannië en Zweden zal meer dan 80 procent van de online populatie via internet aankopen doen, maar in zuidelijke landen als Italië, Spanje en Griekenland zal dit percentage niet boven de 50 komen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOnline penetratie is volgens Forrester in Nederland al heel erg hoog: 85 procent is al online en 70 procent doet regelmatige online aankopen. In 2010 gaven Nederlanders online zo’n 4 miljard uit. Dit zal in 2015 zijn opgelopen tot zes miljard, ongeveer 524 euro per online koper.
Grootste online categorieën zijn consumentenelektronica en tickets voor evenementen. Forrester denkt dat de categorie kleding in de aankomende jaren groter zal worden dan de categorie kleding.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid