Food-introducties populair bij vrouwen


Nederlandse vrouwen lopen meestal niet voorop als het gaat om het uitproberen van nieuwe producten. Dat is anders als het gaat om food-introducties, zo blijkt uit het onderzoek ‘Het Fijne van Vrouwen’ dat TNS Nipo uitvoerde in opdracht van Sanoma Uitgevers.
Zo’n 35 pct van de Nederlandse vrouwen koopt als eerste een nieuw foodproduct zodra het in de winkel ligt.. Ter vergelijking: als het gaat om huidverzorging of cosmetica is slechts 12 pct van de vrouwen een ‘early adopter’, bij kleding 25 pct. Het zijn vooral hoogopgeleide vrouwen, welstandige vrouwen en moeders met thuiswonende kinderen die zich laten classificeren als ‘innovators’ binnen het segment voeding.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTv, tijdschriften en internet zijn veel gebruikte inspiratiebronnen als het gaat om voedingsproducten. Mobiel internet staat hierbij nog in de kinderschoenen. Slechts 3 pct van de vrouwen geeft aan internet via haar mobiel als inspiratiebron voor de dagelijkse maaltijd te gebruiken (mannen 6%). Maar met het snel groeiende aantal smartphones in Nederland mag worden verwacht dat dit percentage de komende tijd zeker zal toenemen.
Recepten blijven belangrijk voor vrouwen: 60 pct vindt het leuk om nieuwe recepten uit te proberen. Eveneens 60 pct scheurt wel eens recepten uit tijdschriften. Eén op de vijf vrouwen kijkt ook op de verpakking van voedingsproducten voor recepten of tips.
In het onderzoek ‘Het Fijne van Vrouwen’ wordt de Nederlandse vrouw breed in kaart gebracht. De resultaten van het onderzoek zijn vergelijkbaar met resultaten van onderzoeken uit 2005 en 2000.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid