MWG AMMA 2010: 116 inzendingen
Het totale aantal inzendingen bedraagt 116 terwijl de laatste vier jaar het aantal rond de 150 lag. Vanuit de mediabureaus bleven de inzendingen stabiel maar overige branches (reclamebureaus, interactief bureau en exploitant) stuurden minder cases in.
Bijna alle categorieën van de MWG AMMA kenden een lager aantal inzendingen dan vorig jaar, behalve de Hans du Chatinier-prijs.
Beste Media-/middelenstrategie blijft met afstand de populairste categorie (34), gevolgd door Beste Single Mediastrategie (16), Beste Interactieve mediastrategie (15) en Beste Mediastunt (14). De overige inzendingen zijn: Beste Media-innovatie (11) en Hans du Chatinier-prijs voor professionals (8), Hans du Chatinier-prijs voor studenten (7), Mediabureau van het Jaar (7) en Media-adverteerder van het jaar (4).
Deze maand buigen zich diverse jury’s over de cases. Voor de 2 Hans du Chatinier-prijzen jureert één specialistenjury de nominaties en winnaar. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt gekozen via een workshop.
Voor 7 categorieën bepalen aparte specialistenjury’s een shortlist, waarna de hoofdjury de uiteindelijke nominaties en winnaars aanwijst. Daarnaast bepaalt de hoofdjury ook - aan de hand van een online onderzoek - de winnaars voor de Carl Lipp-prijs en Exploitant van het jaar.
Eind maart worden alle nominaties bekendgemaakt. Op donderdag 19 mei 2011 is de uitreiking met het thema 'Royal AMMA’ in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid