Overslaan en naar de inhoud gaan

Emerging markets in de lift

Het valt eigenlijk best mee met die recessie. Want bedrijven uit emerging markets als China, Zuid-Korea en Rusland doen het helemaal niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat veel Europese en Amerikaanse bedrijven het momenteel moeilijk hebben, komt niet alleen door de economische recessie. Het is voor een deel ook hun eigen schuld. Eind vorige eeuw hebben ze ambitieuze strategieën ontwikkeld en enorme bedragen uitgegeven voor acquisities en fusies. Nu zitten veel concerns met schulden in hun maag die nopen tot kostenreductie. Dat beperkt de ruimte voor het ontplooien van nieuwe activiteiten en voor het betreden van nieuwe markten. Bedrijven in landen als China, Taiwan, Thailand, Rusland en Zuid-Korea hebben geen last van die erfenis. Dat is een van de belangrijkste redenen dat juist deze economieën het goed doen, stelt Business Week in een toelichting op de top 200 van Emerging Markets-Companies. Neem bijvoorbeeld China Mobile uit Hong-Kong of het Koreaanse Samsung, de nummers 1 en 2 in de top 200. Zij hebben nog volop geld in kas. Anders dan hun Westerse concurrenten zijn ze wel in staat te investeren in marketing en in de introductie van nieuwe producten. En dat werpt zijn vruchten af. Ook in de huidige conjunctuur.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: business week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in