Overslaan en naar de inhoud gaan

DeKaMarkt lanceert bezorgservice met beacon campagne

Exterion Media voorziet OOH advertenties van beacons die werken in combinatie met de Telegraaf app.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In Alkmaar en Heerhugowaard zijn de Out of Home (OOH) objecten van Exterion Media voorzien van beacons die werken in combinatie met de Telegraaf app. Zodra iemand met de Telegraaf app op zijn telefoon in de buurt van deze objecten komt, wordt dit geregistreerd en gebruikt om een online advertentie te tonen zodra de betreffende persoon de Telegraaf app weer opent.

related partner content for mobile comes here

De toepassing van beacon technologie in combinatie met OOH advertenties biedt de mogelijkheid tot hyper-targeting van een mobiele advertentie. Dit maakt de advertentie volgens de betrokkenen meer relevant en waardevoller.

Ervaringen met de crossmediale campagne van DeKaMarket lijken dit te bevestigen. Jeffrey Peereboom, online marketeer voor Dirk en DekaMarkt, licht toe dat de CTR van de display campagne bij De Telegraaf vier keer hoger dan zonder gebruik van beacons. Ook de conversie van de campagne zou hoger zijn, doordat DeKaMarkt relevantere content kan aanbieden.

Voor Exterion Media zijn de resultaten reden om het beacon netwerk uit te breiden. Deze zomer wil de exploitant een netwerk uitrollen met meer dan vijfduizend beacons door heel Nederland. Guy Grimmelt, marketing & business development director van Exterion Media, kondigt aan dat het project van start gaat zodra er tenminste twaalf launching partners zijn.

Het beacon netwerk draait op het inBeacon platform. Remco Bron, CCO van inBeacon, vult aan dat uit metingen onder gebruikers blijkt dat 48% van bezoekers van de vestigingen de OOH-uiting heeft gezien. Een ander interessant gegeven is dat de gemiddelde tijd die mensen spenderen in de supermarkt ‘s avonds 50% korter is dan overdag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in