Overslaan en naar de inhoud gaan

Creditcard risico eigen schuld

Creditcardhouders kunnen zelf het risico op on- en offline fraude verkleinen, aldus American Express. Het bedrijf liet NIPO onderzoek doen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten kunnen zelf een belangrijke rol spelen bij het minimaliseren van risico’s, volgens American Express. Uit het NIPO onderzoek bleek dat ruim 1 miljoen kaarthouders (16%) zelden het bedrag op de bon checkt alvorens te ondertekenen. 2,6 Miljoen controleert het maandelijkse rekeningafschrift niet aan de hand van bonnetjes.

related partner content for mobile comes here

Meer dan de helft geeft aan bang te zijn voor fraude op internet. Maar ook daar zijn voorzorgsmaatregelen mogelijk. Zoals: alleen veilige browsers gebruiken; het nummer niet via de e-mail versturen;, alleen winkelen bij bekende bedrijven en checken of er ook een fysiek adres bestaat; een creatief wachtwoord verzinnen en dit goed geheim houden; voorzichtig zijn met bedrijven die erg veel persoonlijke informatie vragen; schriftelijke kopieën bewaren van bestellingen en informeren naar het retourzendingen-beleid.

Overigens dekt American Express zowel on- als offline fraude.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in