Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument laat Philips in de steek

De wereldwijde economische neergang treft het elektronicaconcern Philips veel harder dan was verwacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf kondigde daarom donderdag aan dat het zijn winstdoelstelling voor 2010 niet gaat halen en sneller moet reorganiseren. De pijn bij Philips zit vooral bij de activiteiten die afhankelijk zijn van de kooplust van consumenten. Het bedrijf verkoopt veel minder consumentenelektronica.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast raken problemen in de auto- en bouwsector de afzet van verlichting. Volgens topman Gerard Kleisterlee heeft de neergang een omvang die 'zijn weerga niet kent'. Philips moet daarom volgens hem actie ondernemen om de gevolgen voor de winstgevendheid te beperken.

Bij de divisie Consumer Lifestyle, waar consumentenelektronica en huishoudelijke apparatuur onder vallen, kan het omzetverlies dit kwartaal op 35 procent uitkomen in vergelijking met een jaar geleden. Philips heeft het bij deze tak vooral moeilijk met de verkoop van platte tv's. In de zomer verloor het concern zelfs in Nederland het marktleiderschap (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in