Consument laat Philips in de steek
Het bedrijf kondigde daarom donderdag aan dat het zijn winstdoelstelling voor 2010 niet gaat halen en sneller moet reorganiseren. De pijn bij Philips zit vooral bij de activiteiten die afhankelijk zijn van de kooplust van consumenten. Het bedrijf verkoopt veel minder consumentenelektronica.
Daarnaast raken problemen in de auto- en bouwsector de afzet van verlichting. Volgens topman Gerard Kleisterlee heeft de neergang een omvang die 'zijn weerga niet kent'. Philips moet daarom volgens hem actie ondernemen om de gevolgen voor de winstgevendheid te beperken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBij de divisie Consumer Lifestyle, waar consumentenelektronica en huishoudelijke apparatuur onder vallen, kan het omzetverlies dit kwartaal op 35 procent uitkomen in vergelijking met een jaar geleden. Philips heeft het bij deze tak vooral moeilijk met de verkoop van platte tv's. In de zomer verloor het concern zelfs in Nederland het marktleiderschap (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid